Nájdi doMOW v luxusnom coctail bare, ktorý vyčnieva aj vďaka jedinečnému interiéru

Ďakujeme sketcher za tento jedinečný rozhovor.

Architekt by sa mal vždy zamyslieť čo a pre koho vytvára a na základe toho tak pristupovať k danému priestoru. Každý priestor si zaslúži vlastnú identitu, podľa ktorej ho budú ľudia spoznávať, hovoria v rozhovore pre Sketcher.sk Erik Vajgel a Leona Ivanová z mladého architektonického ateliéru LEarchitects.

LEarchitects vytvorili dizajnové riešenie pre MOW Coctail Bar v zrekonštruovanom hoteli Danube na bratislavskom Hviezdoslavovom námestí a ty sa môžeš pozrieť do jeho vnútra spolu s nami.

Ako ste sa dostali k tomuto projektu?

S ponukou navrhovať tento priestor nás oslovil manažér podniku. S ním sme sa stretli pri inej zákazke a keďže sa dlhšie poznáme a páčila sa mu naša práca, oslovil nás ohľadom spolupráce. Samotné zadanie bolo „jednoduché “, vytvoriť najlepší coctail bar na Slovensku. A my sme išli do toho spolu s nimi.

Ako dlho trvala realizácia projektu?

Od prvého stretnutia po otvorenie baru ubehli asi 2 roky. Samotná realizácia trvala približne 6 mesiacov, zvyšok času sme strávili čakaním na otvorenie hotela a dolaďovaním detailov.

Zaujímalo by nás čím je bar výnimočný, iný ako ostatné?

Samozrejme svojim menu. Cocktaily a drinky, ktoré sa v MOW pripravujú, sú na špičkovej úrovni. Dizajn celkovej prevádzky sa nesie v jedinečnom štýle. Použili sme veľa kvalitných a luxusne pôsobiacich materiálov, akými sú napríklad bielo-zlatý benátsky štuk, palisandrová podlaha, žulový obklad, zástena zo živého machu, chesterfieldové sedačky a medené dekorácie. To celé, doplnené o Buonarottiho diela, zapadá do  zaujímavého celku a vytvára dojem iného sveta.

Prečo ste za názov zvolili práve MOW?

Skratka MOW – „My own world“ vychádza z celkovej atmosféry v danej prevádzke. Myšlienka je doplnená nástennými hodinami s rozličným časom a už spomínaným, božským dotykom. Názov MOW je vlastne ambigram, takže ak ho otáčame, rovnako ako hodiny, názov ostáva rovnaký. Z názvu vzniká aj slovná hračka „Poď doMOW. Kam ideš? Idem doMOW“.

Čo je dôležité zohľadniť pri dizajnovaní coctail baru vo všeobecnosti?

Všeobecne pri navrhovaní gastro prevádzok, a o to viac pri navrhovaní baru, je nutné pozerať sa na problematiku z dvoch strán. Jeden pohľad je komfort a dizajn, ktorý vníma zákazník. Druhý je pohľad zamestnancov, čiže bezchybná funkčnosť zázemia. Mali sme šťastie, so zázemím nám totiž pomohla špička v obore.

Na čo ste najviac hrdí?

Najviac hrdí sme na to, že má MOW cocktail bar úspech a ľuďom sa páči. Zároveň nás teší, že sme pri navrhovaní dostali voľnú ruku a dôveru. Ujal sa aj náš nápad názvu baru a filozofia, prečo by to tak malo byť, s čím sme vôbec nepočítali. Veľmi sa z toho tešíme.

Je dôležité pri dizajnovaní coctail baru zamerať sa na detail alebo naopak na komplexnosť interiéru?

Každý celok sa skladá z detailov. Rovnako, ako je dôležitý celkový pohľad, musíte dbať aj na jednotlivé etapy a prvky interiéru, teda na detaily.

Ako sa odlišuje proces dizajnovania coctail baru od ostatných zákaziek, ktoré zvyčajne máte?

Samotný proces nie je veľmi odlišný. Pri rezidenčných projektoch máte určité pravidlá a zásady, ktoré ak dodržiavate, priestor funguje a cítite sa v ňom dobre. Samozrejme, je to o to jednoduchšie, že väčšinou sú naše návrhy určené pre konkrétnych klientov a sú im „šité“ na mieru. Vieme, čo sa im páči a ako fungujú. Druhá vec je, že v tých priestoroch reálne žijete, viete si niektoré veci odsledovať sami na sebe a povedať si, toto nebude fungovať, alebo toto je super.

A teda čo platí pri coctail bare?

Pri navrhovaní priestorov ako je napr. cocktail bar, alebo gastro prevádzka, je to ťažšie, lebo nie každý deň si miešate Long Island alebo pripravujete jedlo v konvektomate. Dôležité sú aj mantinely, ktoré vám nadstavujú jednotlivé úrady.

Na čo by pri vytváraní dizajnu coctail baru nemal zabudnúť žiadny architekt?

Architekt by sa mal vždy zamyslieť čo a pre koho vytvára a na základe toho tak pristupovať k danému priestoru. Každý priestor si zaslúži vlastnú identitu, podľa ktorej ho budú ľudia spoznávať. V skratke, netreba zabúdať hlavne na funkčnosť, dizajn, atmosféru, znovu funkčnosť, komfort, svetlo, zas funkčnosť, akustiku a v konečnom dôsledku samozrejme opäť funkčnosť.